Strachy na wróble ponownie zagościły w Górkach |
Wpisał: Redaktor | |
12.10.2016. | |
Obserwując uważnie własne otoczenie, odkrywamy potencjał tkwiący w młodych ludziach, a ponadto wyjątkowe miejsca, fascynujące historie, legendy i obyczaje. W niedzielę, 9 października 2016 roku, w Zespole Szkół w Górkach gościliśmy przedstawicieli zrealizowanego w Sołonce (gmina Lubenia) modelowego projektu pn. Strachy na wróble. Projekt ten został wyróżniony przez Komisję Ekspertów Programu „Równać Szanse” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oraz Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży. To zaszczytne wyróżnienie, ponieważ otrzymały je tylko dwie organizacje z całej Polski.
Nie przypadkiem Górki zostały wybrane jako miejsce spotkania… klimat strachów polnych snuje się jeszcze tutaj we wspomnieniach tych, którzy przez wiele lat uczestniczyli w organizowanych na Podkarpaciu Straszydliskach. A zaangażowanie w tworzenie strachów było na tyle mocne, że na doświadczeniach zebranych podczas straszydliskowych wyjazdów powstała nasza lokalna środowiskowa impreza Trawisiada. Spotkanie przebiegające w przyjaznej i sympatycznej atmosferze miało głównie na celu przedstawienie metody zrealizowanego projektu „Strachy na wróble” oraz jego rozpowszechnienie wśród młodzieży i osób pracujących z młodzieżą. Metoda ta zakłada przede wszystkim wykorzystanie lokalnego potencjału przyrodniczo-kulturowego podczas działań, dzięki którym młodzież ma możliwość zwiększenia wiary we własne możliwości, głębszego poznania samego siebie, zwiększenia umiejętności samodzielnego i aktywnego planowania własnej przyszłości. Podczas spotkania uczestnicy mieli możliwość sprawdzenia własnej kreatywności przy tworzeniu Straszków Polnych. Obecna na spotkaniu młodzież i nie tylko…bardzo chętnie podjęła twórcze działanie i można było odczuć, że nieźle się przy tym bawiła. Zainspirowana, być może podejmie w przyszłości podobny projekt, odszuka pośród swojego środowiska taką tematykę, która odniesie się do tradycji i kultury regionu. Dorota Długosz |
|
Zmieniony ( 12.10.2016. ) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|