Wielkanocne spotkanie w PS NR 2 w Brzozowie |
Wpisał: Redaktor | |
23.03.2016. | |
Elementem łączności między pokoleniami, jak również elementem wychowania patriotycznego i kulturalnego jest zapoznawanie dzieci z polskimi zwyczajami i tradycjami. W Przedszkolu Samorządowym Nr 2 im. M. Konopnickiej w Brzozowie odbywa się wiele zajęć o tej tematyce, jednak niektóre okazje są wyjątkowo ważne i godne podkreślenia, jest to m. in. spotkanie z okazji zbliżających się świąt Wielkanocnych.
W związku z powyższym przedszkolaki z grupy integracyjnej III „Biedronki” wraz z nauczycielkami (p. Joanna Śnieżek, p. Antonina Haduch, p. Monika Dydak, p. Anna Adamska) przygotowały „Wielkanocne spotkanie”. Dnia 22 marca montaż słowno–muzyczny obejrzała cała społeczność przedszkola oraz panie emerytki pracujące kiedyś w naszej placówce, natomiast dnia poprzedniego, tj. 21 marca w godzinach popołudniowych „Biedronki” zaprezentowały występ swoim rodzicom. W ciekawych strojach i niecodziennej scenerii dzieci pięknie śpiewały piosenki oraz recytując wiersze, z wielkim zaangażowaniem odgrywały role baranka, zajączka, kurczątka, itd. Nasi podopieczni poprzez ciekawy występ przybliżyli zgromadzonym obyczaje i tradycje związane ze świętami Wielkanocnymi, a także zapoznali wszystkich z symbolami świąt, takimi jak: palma wielkanocna, koszyczek wielkanocny, cukrowy baranek, pisanka. Uwieńczeniem spotkania było złożenie życzeń przez panią dyrektor Małgorzatę Żółkiewicz i wspólny poczęstunek. Zarówno spotkanie z rodzicami, jak również z emerytowanymi pracownikami naszej placówki odbyło się w atmosferze radości, akceptacji i w prawdziwie świątecznym, ciepłym nastroju. Podkreślić należy, że takie spotkania integrują i są atrakcyjnymi wydarzeniami oraz okazją do wspólnych zabaw inspirowanych wielkanocną tradycją. Ponadto uczestnictwo rodziców w takich spotkaniach jest niezwykle istotne dla dzieci, wzmacnia ich poczucie wartości i ułatwia radzenie sobie z trudnymi sytuacjami. Jadwiga Krokis fot. ew PS Nr 2 w Brzozowie |
|
Zmieniony ( 24.03.2016. ) |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|