Menu Content/Inhalt
Start arrow Aktualności arrow Czas na składanie "deklaracji śmieciowych"
Czas na składanie "deklaracji śmieciowych" Drukuj Email
Wpisał: Redaktor   
27.03.2013.

Szanowni Mieszkańcy Gminy Brzozów !

W najbliższych dniach otrzymają Państwo deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Druki deklaracji są także dostępne w Urzędzie Miejskim w Brzozowie ul. Armii Krajowej 1, Referat ds. Gospodarki Odpadami, II piętro, pokój nr 217, oraz na stronie internetowej  tut. Urzędu www.brzozow.pl, klikając w baner pod nazwą Zmiana Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

>>> deklaracja do pobrania<<<

Pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości zobowiązany jest złożyć w terminie do 30 kwietnia 2013 roku, osobiście lub pocztą w Urzędzie Miejskim w Brzozowie. Deklaracje mogą być składane również u Sołtysów poszczególnych sołectw.

Deklarację zobowiązany jest złożyć każdy właściciel nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy. W art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy  o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  zdefiniowany został właściciel nieruchomości przez co rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.

W przypadku budynków wielorodzinnych, w których ustanowiono odrębną własność lokali obowiązek złożenia deklaracji spoczywa na zarządcy nieruchomości  lub spółdzielni mieszkaniowej.

W deklaracji wskazujemy m. in. dane dotyczące właściciela nieruchomości (składającego deklarację), dane dotyczące nieruchomości, na której powstają odpady komunalne oraz preferencje w zakresie postępowania z odpadami. Właściciel nieruchomości musi zadeklarować jeden ze wskazanych sposobów postępowania z odpadami tj. czy będzie gromadził odpady w sposób selektywny, albo czy będzie oddawał wszystkie odpady jako zmieszane. Właściciel nieruchomości składając deklarację samodzielnie wylicza wysokość miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie ilości osób zamieszkujących i stawki opłaty.

Obowiązujące stawki opłaty określone Uchwałą NR XXIV/256/2012 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 29 listopada 2012r. wynoszą:

- 8,50 zł  miesięcznie od mieszkańca, jeżeli odpady komunalne będą zbierane i odbierane w sposób selektywny,

- 15,00  zł miesięcznie od mieszkańca, jeżeli odpady będą zbierane i oddawane jako zmieszane.

 

W zabudowie jednorodzinnej odpady komunalne zbierane będą:

- do pojemników – odpady komunalne zmieszane,

- do worków żółtych – tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe,

- do worków zielonych – szkło i opakowania szklane,

- do worków niebieskich – papier i tektura w tym opakowania , gazety , czasopisma itp.

 

Uwaga!

W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi , Gmina Brzozów wyposaży nieruchomości w pojemniki i worki służące do odbierania odpadów komunalnych .Wielkość pojemnika będzie dostosowana do potrzeb właściciela nieruchomości i została szczegółowo określona w „Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów”.   

 

W zabudowie wielorodzinnej odpady komunalne zbierane będą systemem pojemnikowym:

- do pojemników – odpady komunalne zmieszane,

- do pojemników oznakowanych kolorem żółtym – tworzywa sztuczne,

- do pojemników oznakowanych kolorem zielonym – szkło i opakowania szklane,

- do pojemników oznakowanych kolorem niebieskim – papier i tektura.

 

Termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za śmieci:

Od 1 lipca właściciele nieruchomości będą zobowiązani do uiszczania comiesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie wynikającej z deklaracji do ostatniego dnia miesiąca za dany miesiąc przelewem na rachunek bankowy Gminy Brzozów lub gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Brzozowie . Pierwszą opłatę za miesiąc lipiec 2013 r. mieszkaniec zobowiązany będzie uiścić do 31 lipca 2013 r.

Przewiduje się możliwość pobierania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa – po uprzednim podjęciu stosownej uchwały przez Radę Miejską w Brzozowie.  

 W razie niezłożenia deklaracji przez właściciela nieruchomości w terminie, Burmistrz Brzozowa określi właścicielowi w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.

W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy złożyć nową deklarację do Burmistrza Brzozowa w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.

Aby prawidłowo wypełnić deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku rozbieżności pomiędzy liczbą osób zameldowanych, a liczbą osób zamieszkujących daną nieruchomość, należy przedstawić dokumenty potwierdzające te dane. Wykaz dokumentów,  które należy przedłożyć wraz z deklaracją został określony w Uchwale NR XXVII/294/2013 Rady Miejskiej w Brzozowie z dnia 5 marca 2013 r. w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości  opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Brzozów.

Zgodnie z w/w uchwałą w celu potwierdzenia prawidłowości danych składanych w deklaracji należy przedłożyć następujące dokumenty:

1) dokument potwierdzający pobieranie nauki w trybie dziennym poza miejscem stałego zameldowania wraz z dokumentem lub oświadczeniem o zamieszkiwaniu w miejscu nauki,

2) oświadczenie o przebywaniu członka rodziny poza granicami kraju,

3) dokument potwierdzający zatrudnienie poza miejscem stałego zameldowania wraz z dokumentem lub oświadczeniem potwierdzającym zamieszkanie w miejscu pracy.

Informuje się, że do pierwszej składanej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dołączyć kopię dotychczasowej umowy na odbiór odpadów komunalnych.

Deklarację należy wypełnić zgodnie z danymi na dzień jej wypełnienia.

Szczegółowych informacji na temat wdrażania nowego systemu gospodarki odpadami udzielają pracownicy Referatu ds. Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Brzozowie, nr tel.: 13 43410-15 wew. 225.

Red

Zmieniony ( 27.03.2013. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

W skrócie...


Ostrzezenia
Biuletyn Informacji Publicznej
Monitor Polski
Dziennik Ustaw
Portal Interesanta
Rewitalizacja
Dokumenty utracone
Kompleks Sportowo-Rekreacyjny
Rodzina 3+
Gospodarka odpadami
Harmonogram 2014

certyfikat eurorenoma





Media

Oglądaj nasze

 materiały filmowe

 

 

Urząd Miejski w Brzozowie, ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, pow. brzozowski, woj. podkarpackie
tel. (13) 43-410-50, fax. (13) 43-410-55
e-mail: um_brzozow@brzozow.pl
http://www.brzozow.pl
NIP: 686-10-01-197, Regon: 000524631

Nr konta bankowego: 72-8642-1113-2011-9306-0664-0001