Menu Content/Inhalt
Wakacje minęły - pozostały wspomnienia Drukuj Email
Wpisał: Redaktor
12.09.2011.
Rozpoczął się już nowy rok szkolny, zabrzmiał pierwszy dzwonek, a uczniowie znów zasiedli do ławek. Mimo to, w naszych głowach długo jeszcze pozostaną wakacyjne wspomnienia. Myślami będziemy wracać do piaszczystych plaż, górskich widoków, zielonych łąk i lasów pełnych grzybów. Uczniowie Zespołu Szkół w Turzym Polu tegoroczne wakacje mieli okazję spędzić w Ośrodku Szkoleniowym Najwyższej Izby Kontroli.

Już po raz kolejny dzieci oraz opiekunowie,  dzięki uprzejmości Pana Jacka Jezierskiego – prezesa – oraz wszystkich pracowników NIK-u, zostały zaproszone do Goławic. Czas tam spędzony przyniósł wszystkim wiele radości i cudownych wspomnień. Podczas pobytu mogliśmy dobrze poznać Warszawę. Każdy miał szansę zobaczyć miejsca rozwijające nasze zainteresowania. Miłośnicy botaniki mogli zachwycać się fascynującym światem roślin w Ogrodzie Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Stamtąd też podziwialiśmy piękne widoki naszej stolicy. Dla osób interesujących się muzyką niezwykłym miejscem okazało się Muzeum Chopina. Dzięki multimedialnym prezentacjom każdy mógł stanąć oko w oko z wielkim artystą, posłuchać jego życiorysu oraz utworów muzycznych.

Największym powodzeniem cieszyło się odwiedzone Centrum Nauki Kopernika. Tutaj mieliśmy okazję na własnej skórze poznać prawa fizyki, możliwości ludzkiego organizmu, tajniki naszego umysłu oraz budowę całego Wszechświata. Wszystkie wystawy rozbudzały naszą wyobraźnię i zaspakajały ogromną ciekawość. W Muzeum Powstania Warszawskiego zobaczyliśmy codzienne życie mieszkańców stolicy w bardzo ciężkich czasach naszego państwa. Piękne ekspozycje przybliżyły nam powstańczą rzeczywistość.  Podczas wycieczek po Warszawie nie mogło się obejść bez zwiedzenia Łazienek, Zamku Królewskiego oraz Starego Miasta.

Poznaliśmy też miejsce pracy posłów i senatorów – Sejm i Senat. W napiętym grafiku nie zabrakło też odwiedzin w Warszawskim Zoo. Mimo brzydkiej, deszczowej pogody, udało nam się podglądnąć większość mieszkańców Ogrodu Zoologicznego.

Wiele atrakcji zapewniono nam również na terenie ośrodka. Mogliśmy korzystać z basenu, zagrać w tenisa ziemnego, siatkówkę czy koszykówkę. Do naszej dyspozycji były też rowery, którymi jeździliśmy po alejkach rowerowych. W deszczowe dni czas spędzaliśmy grając w bilard, piłkarzyki, gry planszowe. Ważnym aspektem wyjazdu było zetknięcie się z kulturą innego państwa. Razem z nami wypoczywali w Goławicach uczniowie i opiekunowie z Ukrainy. Wspólnie urządzaliśmy rozgrywki sportowe i dyskoteki. Organizatorzy zapewnili uczniom wiele niespodzianek. Na zakończenie każdy otrzymał fantastyczne prezenty. Nie zabrakło też odwiedzin przedstawicieli Najwyższej Izby Kontroli.

Nad bezpieczeństwem i porządkiem w czasie pobytu, każdego dnia, czuwał Pan Janusz Smulski  - kierownik ośrodka. W wycieczkach towarzyszyła nam Pani Barbara Balczan, która cierpliwie się nami opiekowała i służyła pomocą. Przewodnikami po Warszawie byli Państwo Bogdan i Krystyna Staroń. Po pełnych wrażeń wakacjach wracamy zatem do szkoły, gotowi do codziennych wyzwań, ciężkiej pracy i dobrej zabawy.

W imieniu społeczności Zespołu Szkół w Turzym Polu pragniemy serdecznie podziękować Panu Jackowi Jezierskiemu – Prezesowi Najwyższej Izby Kontroli - za zaproszenie i sfinansowanie wakacyjnego pobytu w Goławicach, Panu kierownikowi ośrodka - Januszowi Smulskiemu – za miłe przyjęcie, życzliwość i gościnność, Pani Basi za promienny uśmiech i czułą opiekę. Dziękujemy wszystkim, którzy włożyli mnóstwo starań w umilenie nam wakacyjnego wypoczynku.

Maria Pelc

Zmieniony ( 12.09.2011. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »

W skrócie...

Media

Oglądaj nasze

materiały filmowe

Urząd Miejski w Brzozowie, ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów, pow. brzozowski, woj. podkarpackie